poniedziałek, 2 września 2024

SPRAWOZDANIE Z KURSU JĘZYKOWEGO NA MALCIE

 W dniach 20-31.05.2024 miałam przyjemność uczestniczyć w kursie języka angielskiego na poziomie A2, który odbył się na Malcie. Jako nauczycielka języka niemieckiego, zdecydowałam się na ten kurs w celu podniesienia swoich kompetencji językowych oraz lepszego poznania kultury anglojęzycznej w kontekście maltańskim. Kurs ten był nie tylko szansą na rozwój zawodowy, ale także na poznanie niezwykle interesującego kraju o bogatej historii i kulturze.

Zajęcia odbywały się codziennie w małych grupach, co sprzyjało intensywnej nauce i umożliwiało aktywne uczestnictwo w lekcjach. Duży nacisk położono na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, co miało szczególne znaczenie w kontekście mojej pracy. Program obejmował również ćwiczenia z zakresu gramatyki, słownictwa oraz praktyczne zadania, które pozwalały na utrwalanie zdobytej wiedzy.

Malta, jako kraj o bogatej historii, była idealnym miejscem do nauki języka angielskiego w otoczeniu, które sprzyjało zanurzeniu się w kulturze. W wolnym czasie miałam okazję zwiedzić wiele zabytkowych miejsc i poznać lokalne tradycje. Jednym z najważniejszych punktów była stolica Malty, Valletta, wpisana na listę UNESCO. Miasto zachwyca barokową architekturą, wąskimi uliczkami i pięknymi widokami na morze. W Vallecie zwiedziłam m.in. Katedrę św. Jana, która urzeka swoim wnętrzem, oraz Ogrody Barrakka, skąd rozciąga się widok na Wielki Port.

Kolejnym niezwykle interesującym miejscem była Mdina, znana jako "Ciche Miasto". To starożytne miasto zachowało swój średniowieczny charakter, a spacerując jego wąskimi uliczkami, można było poczuć atmosferę dawnych czasów. Wizyta w Rabacie, gdzie znajduje się kompleks katakumb św. Pawła, była kolejną okazją do zgłębienia historii Malty i jej chrześcijańskiego dziedzictwa.

Nie sposób pominąć wizyty na wyspie Gozo, która oferuje nieco spokojniejsze tempo życia niż główna wyspa. Zwiedziłam tam Victoria Citadel, imponującą fortecę z widokiem na całą wyspę. Gozo zachwyca również naturalnymi atrakcjami, takimi jak Ramla Bay z czerwoną plażą czy Dwejra Bay, gdzie niegdyś stało słynne Azure Window.

W trakcie mojego pobytu nie mogłam też ominąć Comino i jej najsłynniejszej atrakcji – Blue Lagoon. To miejsce o krystalicznie czystej wodzie i białym piasku, idealne na relaks po intensywnych zajęciach językowych.

Podczas pobytu na Malcie zetknęłam się również z unikalnym połączeniem wpływów brytyjskich i śródziemnomorskich, które są widoczne zarówno w architekturze, jak i w lokalnej kuchni.

Podsumowując, pobyt na Malcie był dla mnie niezwykle cennym doświadczeniem. Uczestnictwo w kursie języka angielskiego nie tylko pozwoliło mi na rozwinięcie umiejętności językowych, ale również na poznanie bogatej kultury i historii Malty. Wizyta w tak wielu interesujących miejscach oraz możliwość uczestnictwa w lokalnych wydarzeniach kulturalnych wzbogaciły moje doświadczenia i dostarczyły inspiracji, które z pewnością wykorzystam w swojej pracy dydaktycznej.

 

Joanna Skibińska-Jaroch






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz