Zapraszamy do zapoznania się z poniższą relacją jednej z uczestniczek, która w czerwcu 2024r. wzięła udział w szkoleniu "Accessible Digital Technology for Teachers" na Malcie.
W okresie mobilności uczestniczyłam w szkoleniu pt. "Accessible Digital Technology for Teacher", czerwiec 2024r. Mobilność trwała 5 dni, a czas kursu był intensywny. Szkolenie odbyłam w Easy School of Language.
Pierwszego dnia każdy z uczestników za pomocą zdjęć zrobił mapę myśli o
sobie Następnie mówiliśmy kilka słów o sobie i nauczanym przedmiocie. Kolejnym
zadaniem tego dnia było nagranie wideo i zamieszczenie go na grupie WhatsApp. W
kilku słowach opowiadaliśmy o celu przyjazdu na kurs.
Udział w szkoleniu pozwolił mi udoskonalić język angielski zarówno w
mowie, jak i piśmie. Po szkoleniu poprawiła się moja mowa, gramatyka i
umiejętność korzystania z nowych technologii.
Nauczyciel wprowadzał innowacje w formie CLIL, dzięki którym podniosły
się moje kompetencje zawodowe. Zaletą kursu jest niewątpliwie otwarcie się na
nowe możliwości, tak by nadążać za uczniem, uatrakcyjnić zajęcia, korzystać z
sieci komunikacyjnej, jaką jest internet, współpracować z uczniem, zlecić pracę
w grupach, a przez co integrować klasę na lekcji.
Każdego dnia uczyłam się nowych programów. W czasie kursu korzystałam z aplikacji
Classroom , WhatsAppa, generowałam kody QR. Innymi aplikacjami był BookCreator,
narzędzie pomagające stworzyć własną książkę, czy Storyboard, dzięki któremu
można tworzyć zabawne historie w oparciu o tematykę lekcji. Nową przygodą było
korzystanie z AI – sztucznej inteligencji, która pomaga w tworzeniu i
przygotowaniu tematów lekcji. Poznałam także programy poświęcone grom;
przynoszą efekty w pracy, np. Kahoot, Eduplay.
Ostatniego dnia kursu każdy z uczestników miał zaprezentować temat
swojej lekcji. Lekcja musiała być zrobiona w oparciu o 2 programy, których
nauczyłam się w czasie kursu. Po skończonej pracy omawiane były mocne i słabe
strony prezentacji.
Kurs otworzył mnie na nowe technologie. Udoskonaliłam umiejętności
korzystania z komputera, szybsze wyszukiwanie i znajdowanie informacji.
Dowiedziałam się, w jaki sposób można przygotować ciekawe lekcje, jak zainteresować ucznia. Nauczyłam się, jak rozwijać wśród uczniów krytyczne myślenie, kreatywność. Dzięki nowym technologiom klasa może brać aktywny udział w grach i zabawach, a tym samym się uczyć.
Po zajęciach spędzałam czas na zwiedzaniu wyspy. Na mojej mapie podróży
znalazły się takie miasta i miejsca jak Valletta, Rabat, Mdina, Blue Grotto
Malta, Gozo, Ħaġar Qim.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz