niedziela, 1 września 2024

TECHNOLOGIE CYFROWE NA MALCIE

Zapraszamy do zapoznania się z poniższą relacją jednej z uczestniczek, która w czerwcu 2024r. wzięła udział w szkoleniu   "Accessible Digital Technology for Teachers" na Malcie.

 

W okresie mobilności uczestniczyłam w szkoleniu pt. "Accessible Digital Technology for Teacher", czerwiec 2024r. Mobilność trwała 5 dni, a czas kursu był intensywny. Szkolenie odbyłam w Easy School of Language.

Pierwszego dnia każdy z uczestników za pomocą zdjęć zrobił mapę myśli o sobie Następnie mówiliśmy kilka słów o sobie i nauczanym przedmiocie. Kolejnym zadaniem tego dnia było nagranie wideo i zamieszczenie go na grupie WhatsApp. W kilku słowach opowiadaliśmy o celu przyjazdu na kurs.

Udział w szkoleniu pozwolił mi udoskonalić język angielski zarówno w mowie, jak i piśmie. Po szkoleniu poprawiła się moja mowa, gramatyka i umiejętność korzystania z nowych technologii.

Nauczyciel wprowadzał innowacje w formie CLIL, dzięki którym podniosły się moje kompetencje zawodowe. Zaletą kursu jest niewątpliwie otwarcie się na nowe możliwości, tak by nadążać za uczniem, uatrakcyjnić zajęcia, korzystać z sieci komunikacyjnej, jaką jest internet, współpracować z uczniem, zlecić pracę w grupach, a przez co integrować klasę na lekcji.

Każdego dnia uczyłam się nowych programów. W czasie kursu korzystałam z aplikacji Classroom , WhatsAppa, generowałam kody QR. Innymi aplikacjami był BookCreator, narzędzie pomagające stworzyć własną książkę, czy Storyboard, dzięki któremu można tworzyć zabawne historie w oparciu o tematykę lekcji. Nową przygodą było korzystanie z AI – sztucznej inteligencji, która pomaga w tworzeniu i przygotowaniu tematów lekcji. Poznałam także programy poświęcone grom; przynoszą efekty w pracy, np. Kahoot, Eduplay.

Ostatniego dnia kursu każdy z uczestników miał zaprezentować temat swojej lekcji. Lekcja musiała być zrobiona w oparciu o 2 programy, których nauczyłam się w czasie kursu. Po skończonej pracy omawiane były mocne i słabe strony prezentacji.

Kurs otworzył mnie na nowe technologie. Udoskonaliłam umiejętności korzystania z komputera, szybsze wyszukiwanie i znajdowanie informacji.

Dowiedziałam się, w jaki sposób można przygotować ciekawe lekcje, jak zainteresować ucznia. Nauczyłam się, jak rozwijać wśród uczniów krytyczne myślenie, kreatywność. Dzięki nowym technologiom klasa może brać aktywny udział w grach i zabawach, a tym samym się uczyć.

Po zajęciach spędzałam czas na zwiedzaniu wyspy. Na mojej mapie podróży znalazły się takie miasta i miejsca jak Valletta, Rabat, Mdina, Blue Grotto Malta, Gozo, Ħaġar Qim.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz